Třinec odložil stavbu mostu, zabránil tak kolapsu dopravy.

Datum

25.06.2010

Anotace

Práce na ulici Nádražní v Třinci prováděné v rámci výstavby nové kanalizace omezují průjezdnost frekventované komunikace. Za normálních okolností by omezení znamenalo jen nezbytné zdržení projíždějících vozidel. V Třinci a jeho okolí však souběžně probíhá výstavba a rekonstrukce hlavních silničních tahů, a to významně komplikuje situaci města Třinec. O tom, jak vyřešit dopravní situaci v Třinci za současné realizace tří staveb na hlavních tazích okolo města, v pátek jednala třinecká radnice spolu se zástupci okolních obcí, zhotovitelské firmy a investora. Aby nedošlo během prázdnin k dopravnímu kolapsu, bylo rozhodnuto o odložení opravy mostu pod Neborovským kopcem.
 

Text

Oprava mostu pod Neborovským kopcem na hlavním tahu z Frýdku-Místku měla začít 1. července souběžně s výstavbou Přeložky komunikace ve Vendryni v rámci stavby třetího rychlostního koridoru silnice I/11. Práce by tak měly probíhat na obou hlavních komunikacích vedoucích do Třince.

„Hrozilo tedy, že by doprava v Třinci a v okolních obcích byla zcela paralyzována. Žádný z hlavních tahů by nebyl zcela průjezdný,“ upozornila starostka města Třince RNDr. Věra Palkovská. Již nyní je navíc doprava v okolí města omezena budováním kanalizace v rámci projektu Revitalizace povodí Olše.

„Výstavbu kanalizace v Třinci i v ostatních obcích Slezského vodohospodářského svazku zkomplikovaly květnové povodně. Podle původního plánu měla být Nádražní ulice v těchto dnech již plně průjezdná. Hotové úseky nové kanalizace však částečně zaplavilo bahno a budovanou čistírnu odpadních vod v Kojkovicích zničila voda úplně,“ uvedla RNDr. Palkovská, která je také předsedkyní Slezského vodohospodářského svazku.

Na odložení prací se s ní na jednání dohodli ing. Jan Klimša ze Závodu Frýdek-Místek společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava, ing. Lubomír Hýbl, ředitel Správy Ostrava Ředitelství silnic a dálnic a ing. Ivo Muras z odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Moravskoslezského kraje. Oprava mostu tak začne nejdříve po dokončení prací v rámci Revitalizace povodí Olše tak, aby alespoň jeden hlavní tah v Třinci zůstal vždy průjezdný.